lördag 30 juli 2011

Barnsligt gott...

Hej vänner och alla andra som jag känner...
Jag måste erkänna att jag är barnsligt förtjust i smågodis, jag kan inte rå för det. Idag är det ju lördag och på lördagen får vi äta godis hemma hos oss ( ja, det kan väl slinka ner någon godis annars också...). Barnen visar i tidningen en annons som påminner mig om detta. Vi tar oss iväg till en stor mataffär (med färgerna blått och vitt) för att handla och även om det inte är den närmsta affären så gör det inget för de har billigt godis idag. Det är visst något speciellt då det är x-trapris på plockgodis. Folk blir helt maniska och plockar som aldrig förr, en och annan vass armbåge kan komma fram också. Det är nog inte bara jag som tycker om godis, det är helt klart i alla fall.
 Nu har jag min fina skål fylld med lördagsgodis, mums.
           

Det börjar bli dags att sätta på en kopp kaffe och vad är det jag ser - SOLEN som tittar fram. Dags att njuta av en skön stund så här på lördagseftermiddagen. Tänk, snart har hela Juli passerat och vi får välkomna Augusti - det är inte klokt. Det innebär att jag börjar jobba igen, att jag byter till nytt jobb, att barnen börjar skolan igen och att äldsta sonen börjar gymnasiet.
Härliga, härliga sommar - jag vill inte att du tar slut, men det är tur att det kommer en ny nästa år.

Lördagskramar


2 kommentarer:

  1. Japp finns absolut fler som gillar godis! Och jag e så nyfiken på ditt nya jobb- vad, var, hur?? Kram i massor /Linnea

    SvaraRadera
  2. Åååh Älskar sånna döskallar jag blir så sugen när jag ser dom

    SvaraRadera