tisdag 19 juli 2011

God tisdag...

Hej!
Vilken fin morgon. En stad som tagit sommarlov - fick jag känslan av i morse då jag tog morgonprommis med Ludde. Inte en människa i sikte, lugnt med bilar och inte några ljud annat än någon fågel. Så tyst och fridfullt. Härligt att regnet försvunnit och att solens varma strålar ger sig till känna igen liksom den blåa himmelen mellan de vita luddmolnen. Får se om det kan bli lite bad idag?

Oj, vad mycket tvätt det blir på en familj om 5 personer som varit borta i 3 veckor - nu är det mesta rent igen. Barnens sängar bäddade jag rent i morse, så jag hoppas de sover riktigt sött i kväll. Det är väl det skönaste ändå - att lägga sig i renbäddad säng!

Dessa fina kuddfodral finns att klicka hem HÄR.
 Barnen är i väg och leker med sina kompisar, så nu är det tyst även hemma. En kopp kaffe & lite tidningar - det blir kalas och kallas "egentid". Måste erkänna att jag blir lite rastlös av att ha semester och vara hemma. Det blir bra med utflykt i morgon till kär kollega och vän.

Vad är det ordspråket säger: "fånga dagen" - det ska jag göra!
Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar