onsdag 27 juli 2011

Sol, sol, sol...

Jag blir så glad när det är soligt och varmt!
Idag har vi varit och badat, men vad tror ni händer då vi kommer fram och liksom "boat" in oss. Jo, molnen kommer och vill absolut inte flytta på sig i raketfart direkt... Barnen badar oavsett, men jag är lite kinkigare och vill gärna att solen är framme om jag ska bada, det blir så kallt när man kliver upp annars. Solen tittar fram lite då och då mellan de dumma molnen och vi får en härlig dag. Jag blir bubblande glad när jag ser och hör barnen bada och ha roligt. När vi kommer tillbaka hem är det helt klarblått och ljuvligt, alltså skulle vi ha åkt åt andra hållet för att få ta del av en klarblå himmel. Nej, jag jagar inte sol... nej, nej - det är bara så skönt och jag kopplar av och bara njuter.

Till middag blev vi bortskämda med hemmagjord lasagne, som stora sonen gjort. Mätta och belåtna är vi nu på gång med att packa badväskan igen för att åka och kvällsbada. Det gäller som sagt att ta vara på sommaren HÄR & NU!
Ikväll blir det favvisarna Tina och Leila, igen - tänk att det redan är onsdag.
Krameli kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar