måndag 25 juli 2011

Skapande...

Tjingeling, vänner.
Hur har ni det denna måndag i juli, har ni lika grått som jag?
Vad konstiga dagarna blir när man är ledig, sover lite längre, har inte några tider att passa och helt plötsligt är det eftermiddag. Dessutom går det åt väldans mycket mat när hela familjen är ledig och alla ska ha mat flera gånger om dagen. Det känns som att frukosten knappt hinner åka in i kylen innan det är dags för både lunch och middag, där emellan mellanmål. Pratade med en kollega idag och hon gav mig något att fundera på, jag tog frågan som en utmaning. Att springa "tjejmilen". Den ni - tål att tänka på, jag har inte helt avfärdat det - MEN...

Vi har i alla fall hunnit med en motionsprommis, att handla, ha tyst minut och nu har jag härliga chokladmaränger i ugnen. Jag har varit och inhandlat en ny bakbunke, en rostfri. Det innebär att jag kan göra maräng á la Leila, genom att vispa vitor och socker över vattenbad. Det blev ett rysligt vispande och det var värst vad det kändes i armarna.  Smeten blev väldans fluffig och god. Jag tycker att det är ett sätt att skapa då jag bakar.

Ett annat sätt att skapa är detta:



Texter eller ordspråk, dikter eller sångverser - kan bli så fina att texta på canvas. Dessutom perfekta att ge bort till någon man tycker om. Jag håller på att testa lite olika pennor, är på jakt efter bra svart bläck till kaligrafipennor då jag även textar/"kaligraferar". Ingen tavla blir den andra lik eftersom de är handskrivna. Val av text kan ju varieras i all oändlighet och jag laborerar med handstil. Vad tycker ni? Jag tar tacksamt mot respons och även tips. Allt för att jag ska kunna utveckla och vem vet, kanske något att sälja?

Ooops, dags att ta hand om degen till mina thé-kakor...
Krameli Kram

1 kommentar:

  1. Tack för den fina tavlan som jag fick! Jag är stolt att ha en så kreativ och konstnärlig svägerska <3

    SvaraRadera