tisdag 12 juni 2012

Sommarplaner...

Välkommen sommarlov!



Vi klarade oss från regn och lagom till eleverna skulle gå hem tittade solen fram. Det kändes lite extra jobbigt i år, då våra egna barn fick klara sig utan både mamma och pappa på sina egna avslutningar. Då är det skönt att ha andra fina människor som ställer upp. Min svägerska har en sådan fin tradition kring just skolavslutningen. Hon bjuder barnen på jordgubbar och glass, så även i år. Jordgubbar, körsbär, blåbär och glass - mums! Det kändes skönt att veta barnen blev ompysslade med gott sommarfika. Tack, snälla!
 När jag kom hem var det bara stora  sonen hemma och han var på språng. Tur jag har Ludde - annars vore jag helt själv... (fortfarande lite ovan vid det även om det är ganska skönt...)

Pinned Image
Sommarens planer är att njuta av just sommaren - bäst gör vi det vid havet i stugan. Fotbollsskola, fotbollscup, besöka vänner, Liseberg samt få besök av kära vänner är vad vi redan nu vet förgyller denna sommar. En och annan loppis och massor med bad och glass hoppas  jag också på.
Det är bäst att börja dra ner på farten nu och ta vara på denna underbara årstid och njuta stunderna tillsammans med familjen.

Grattis och bra jobbat alla barn som kämpat så bra i skolan - njut ert sommarlov!
Kram
L

1 kommentar:

  1. Låter härligt med sommarlov! Är du också ledig nu, när åker ni till havet? Jag har gått på havandeskaps ledighet, det känns skönt men lite konstigt. Många varma kramar // Linnea

    SvaraRadera