fredag 1 juni 2012

Fotboll & kalas...

Pinned Image
Ett lugn infinner sig och jag njuter av helg, även om det är kallt och regnar. Vad hände med den underbara sommarvärmen...- den är så välkommen tillbaka!

Hej på er!

Håller på att laga fredagsmiddag... och sedan är jag väldigt sugen på att både baka och pyssla. Jag vet inte om jag orkar med något av det, men i alla fall. Min fina låda är fylld av roliga saker som bara väntar på att bli pysslade med.

Att få just baka eller sätta sig med alla saker och skapa är ett bra sätt att koppla från
 alla andra måsten och tankar på jobb. Det är rätt skönt att bara vara också...

Idag har jag varit på intressant och fin utställning som handlade om Ilon Wikland. Ni vet, hon som gjort många av illustrationerna till Astrid Lindgrens böcker.
Tänk att det var en fransos som inspirerade Ilon till att
 ta fram den rätta bilden av "Karlsson"...
Det var med avund jag såg barnen i klassen sedan få måla med svamp, vatten, färg och akvarellkritor. Vilka fina bilder det blev!

 I helgen väntar fotboll, fotboll och kalas för barnens småkusiner som fyller 2 och 4 år.
Jag antar att det blir mys i soffan i kväll till finalen av Let´s dance.
Ha en skön och god fredag tillsammans med nära & kära.
L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar