onsdag 6 juni 2012

Nationaldagen!

Sveriges nationaldag!
Vad skönt med en extra ledig dag så här mitt i veckan
(för vissa är det dock jobb som vanligt även om det är röd dag...).
Vi startade dagen med promenad genom sta´n efter lugn och tyst frukost. Studentfirandet från igår hade lämnat spår lite här och var, men ändå ganska städat. På vägen hem plockade jag med mig dagens blomster som får pryda bordet. Vi gick genom ett sött kolonistuge-område där det var full aktivitet. Där förbereddes för loppis och blomsterförsäljning, jag kan tänka mig att det även blir ett ordentligt kaffekalas där senare under dagen. Jag skulle haft plånboken med mig då jag såg en så charmig gammal såpahållare i emalj i vitt och blått, så där lagom sliten och fin...
Det var så glada miner på tanterna och farbröderna de påtade och fixade. Jättemysigt område att promenera igenom.
Gullig skylt...

Nu ska vi förbereda oss för match om en stund och till eftermiddagen kanske det passar bra med gott fika.
Vad sägs om Silviakaka...

Ha en fin dag!
L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar