söndag 8 januari 2012

Så var det över...



...och det är dags att förbereda för jobb igen.
Nu är det lite ångest som infinner sig då jag inser att min lååånga ledighet är över - för denna gång. Det har varit fantastiskt skönt. Sista dagarna har ägnats helt och hållet åt innebandy med junior. Lite väl spännande matcher har killarna bjudit på, jag har varit alldeles darrig av inlevelse. Eftermiddagen igår tillbringades med kära vänner - det gör vi mer än gärna om igen SNART.


Då är det dags att ta tag i vardagen igen med jobb, träningar och aktiviteter. Första dagen är alltid värst, men det ska väl bli skönt att komma igång igen och för barnen att komma tillbaka med rutiner och skolan. Jag har ju i och för sig inte hunnit med allt jag tänkt jag skulle göra under denna ledighet... det gick så fort och ändå har jag gjort massor och samtidigt ingenting (?!)... Det kanske är det som betyder att jag då varit ledig!
Det som tilltalar mig nu är att vi går mot ljusare tider, vår och sommar! Med det rasande tempo som vi snabbt kommer in i så är det sommarplanering som står för dörren.
Här hemma har vi haft en skön slappardag i mjukisbyxor...Perfekt uppladdning inför morgondagens jobb. Jag förstår inte hur jag ska komma upp bara...
Nu ska jag ta vara på resten av denna söndagskväll med lite TV-mys.
Ta vara på tiden och varandra.
Kram
L




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar