söndag 22 januari 2012

En kopp kaffe...

Det finns ett utflyktsmål dit vi får med oss hela familjen och det är...


... ut till Arlanda!
Det är något visst med att gå där - det är reslust och förväntningar i luften. Vi möttes av Thai-kärran som precis stod klar för start. Tänk - innanför plåtväggarna satt fullt av människor som var på väg. På väg mot värmen på andra sidan jordklotet, ett par timmars flygning och sedan framme. En häftig tanke - kunna förflytta sig genom luften till olika platser på vår jord. Vi tog en fika, satt och pratade för att sedan strosa runt en stund. När vi åkte hem igen var våra resplaner i full gång hos oss alla fem!
Det var vad familjen H bland annat gjorde under lördagen.


Hej i söndagsvkällen!

Idag är det vitt - vitt - vitt. Galet mycket snö har kommit idag, så nu har vi fått vinter. Få se hur länge det ligger kvar. Jag önskar hellre gå runt i vit sand dock, men, men.

Vi har inte haft många måsten på dagens to-do-lista, men lite att inhandla behövdes.
Det kändes något underligt att åka för att köpa fotbollsbenskydd till junior, en snöig söndag som denna. Ett måste och jag passade samtidigt på att titta på skaparmaterial i affären med stort P. Mmmm...vad mycket härliga saker de har och jag hade kunnat köpa på mig hur mycket som helst. Det hela slutade med två pennor, vilket även var huvudändamålet till besöket.
Under eftermiddagen blev det en del skapande...

... och jag önskar att jag hade M.Y.C.K.E.T mer tid till det för det är ju SÅ roligt!

"Det är lycka att tycka om det vardagliga"
Kram
L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar