tisdag 10 januari 2012

Aktiv lyssnare....

via petitekiss

Mot ljusare tider...
En tisdag som denna har givit mig massor med inspiration och tankar efter att ha varit på kurs. Visst är det härligt att lyssna på en människa som är påläst, kunnig, har en förmåga att uttrycka sig samt brinner för det hon tror på ( i detta fall även forskning som påvisar positiva resultat). En sådan människa har jag haft förmånen att lyssna på och lära mig av idag - inspirerande. En och annan anteckning fördes givetvis, men det bästa av allt var att vi fick med oss litteratur att arbeta med. Det var längesedan en eftermiddag gick så fort.

Hej på er!
Jag har rivstartat denna termin med kompetensutveckling och givande diskussioner med kollegor. En mycket givande tisdag, så nu kör vi.
Det är bara vi tjejer hemma ikväll då killarna har tagit sig norrut för att titta på hockey. Jag hoppas de får en trevlig kväll och att de får åka hem med glada miner...
Här ska ätas lite sen middag och sedan är det förberedelse för skolstart i morgon. För barnen är det skönt med kortvecka, så de kommer igång lite lagom innan det blir helg igen.
Dags att gå - kurrande magar kallar...
Kram
L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar