lördag 21 januari 2012

Hjärta av guld...


...kan se ut på detta vis. I form av en ring, en ring fylld av historia och gamla minnen - allt samlat med tyngd och helt enligt egen tanke. Tankar som skissades ned på ett papper och resultatet övernsstämde med den inre bild som fanns.



Denna ring pryder mitt finger och jag är så nöjd med resultatet. Den känns så där extra att ha på sig.
Guldsmeden som lyckades fånga mina tankar och förvandla allt mitt gamla guld på bästa sätt finns i Dannemora, Guldform.
Duktiga Christina som driver företaget håller även kurser i silversmide.


Det var dagens tips med vad du kan göra om du har massor med smycken i guld och eller silver som du inte använder. Tänk till och gör om till något som du gillar i stället.

"Ingen dag utan ett leende"
Kram
L

2 kommentarer:

  1. Hej bästaste Lena! Har varit här inne några gånger och "tjuvläst". Jag har många gånger tänkt att jag ska kommentera, men ändå inte gjort så, men bättre sent än aldrig :) Roligt att läsa och få ta del av en liten del av ditt liv, nu när avståndet är så långt :( Massor av kramar till dig och familjen. Saknar er SÅ!

    SvaraRadera
  2. Kommer ihåg när vi var och beställde den ringen, den blev såå fin :)
    Ha det gott och hälsa familjen :)

    SvaraRadera