fredag 13 januari 2012

Bästa dagen...

Hej på er!
Ha, ha - det är fredag och jag njuter av att ha jobbat färdigt för denna vecka.
Junior fick stanna hemma från skolan idag då han inte mådde bra igår kväll, men tack och lov verkar det bra nu.
Ute är riktigt busväder, det blåser kallt och snöar och jag som hoppades på att det inte skulle bli någon mer vinter... Just idag är det som bäddat för härligt fredagsmys med mjukisar och tända ljus.

Kan inte låta bli att fortsätta bli inspirerad av allt vårnytt som kommer in till butikerna. Blått är alltid fräscht och Greengate har fått massor med fint i sin vårkollektion.
Lattemugg Penelope, Blå
Penelope mugg och fat finns här.
Assiette Penelope, Blå
Kökshandduk Penelope, Blå
Även handduken finns på samma ställe.

Jag bakar ganska mycket och ofta. Då och då upptäcker jag att jag saknar vissa redskap som gör att baket blir roligare, enklare eller helt enkelt leder till ett bättre resultat.
Ett sådant redskap är en mjölsiktare - nu har jag hittat en som gärna (och antagligen snart) kommer få flytta hem till mitt kök.
Patisse - Mjölsil T/350 Gr
Just denna hittade jag på en nätbutik som har massor med roliga och bra saker till just köket.
Namnet på butiken gillar jag: Fika Mera.

Det var lite vad jag hade att bjuda på idag.
Önskar en lyckad fredag den 13:e och att ni tar det lugnt i snöbuset om ni måste ge er ut på vägarna.


Kram
L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar