söndag 14 augusti 2011

Soft söndag...

God afton vänner...
Vilken trevlig fest vi var på igår och första gången som våra "små/stora" juveler klarade sig själva utan barnvakt. Det kändes sisådär då vi åkte iväg, men det hade gått jättebra och de sov så sött då vi kom hem på natten. Härligt att se en dröm gå i uppfyllelse - för det var det för värdinnan till festen.


Idag har vi haft en lugn och skön söndag med promenad diverse fix här hemma.Jag har bakat Leila´s kolasnittar, mums vad goda de är. Det har varit skönt att inte tänka så mycket jobb... För det är inte helt lätt att vara ny på jobbet, som jag tidigare skrev. Fast vad utvecklande det är för en själv och jag ser fram mot en ny spännande vecka. På onsdag kommer alla elever och det ska bli kul och pirrigt! Ni har väl läst om när Alfons Åberg börjar skolan - då det var fröken som var pirrigast?! Så känner jag mig. Tack till alla er som peppar mig och frågar hur det går - det är skönt att ha er.

Sen har jag ju Tjejmilen framför mig. Det är inte så många dagar kvar och jag tränar för fullt. Jag har klarat av att springa en mil och det kändes riktigt bra - härlig känsla och med hyfsad tid. Nu ska jag hålla uppe min "form" och se till så jag kommer så förberedd som möjligt. Den 3 september går startskottet och det är hela 30 500 anmälda kvinnor till detta lopp. Fantastiskt!

Njut en av livet en stund i taget.
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar