fredag 5 augusti 2011

Mot nya äventyr...

                 

... då har jag jobbat sista dagen på mitt nuvarande jobb (för ett halvår i alla fall, eftersom jag börjar med att ta tjänstledigt). Det känns lite konstigt, men samtidigt spännande med nytt jobb och nya utmaningar. Det är en härlig känsla att jag har så goa kollegor som jag lärt mig så mycket av och haft så många glada skratt tillsammans med. Tack, ni vet vilka ni är! Det är så sant att vi utvecklas tillsammans med andra människor hela tiden - man blir liksom aldrig färdig. Jag tar nu ett nytt steg och är redo för utveckling och nya äventyr, jag hoppas att det kommer att vara så roligt och givande som jag hoppas. Jag börjar på torsdag nästa vecka, så jag blir ledig ett par dagar först.

Återigen har vi varit iväg och kvällsbadat. Jag satt dock mest och tittade på när barnen badade, det blåste lite och jag var inte alltför sugen på ett dopp. Termometern visade dock på +23 grader i vattnet, inte illa. Då vi åkte hem kom massor med tjocka, gråa och tråkiga moln, så nu är det väl slut på sol och blå himmel. Nu har vi fredagsmys här hemma vi tre som är hemma, stora sonen sover över hos en kompis i natt och maken jobbar. Jag måste säga att jag skulle inte klara av att ha ett jobb som innebär sena kvällar, nätter eller helger och beundrar dem som klarar av det.

Vi får se vad vi kan hitta på för skojsigt i helgen, killarna ska på fotboll på söndag och jag funderar på Stockholm och Pride i morgon. Har aldrig varit på det, det är ju alltid trevligt med festival och folkfest med glada människor - kanske kan bli lite shopping med(?). Vi får se vad det blir - lite beroende på vädret är det ju också.

Jag tror visst jag har en hund som behöver ut på en liten prommis nu och sedan är det "Den där Mary" på tv - jag tycker den är så rolig.

Önskar en skön fredag.
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar