onsdag 10 augusti 2011

Ett dygn på Harö...
Igår åkte jag och och dotra till goda vänner. Vi tog oss mot Norrtäljekusten där de har sitt lantställe, det var riktigt snirkliga vägar och jag är tacksam för en väl detaljerad vägbeskrivning. Efter en gråmulen dag sprack det upp och kvällen blev jättefin. Tjejerna badade i +24,5 gradigt vatten. Vi pratade, gick promenad och åt gott. Det är något visst med vatten och ljudet av kluckande båtar, rofyllt och behagligt. Skogen runtomkring hade fantastiskt mycket blåbär att plocka. Jag fick med mig ca 3 liter egenhändigt plockade blåbär hem. Så goda och så STORA, det fanns hur mycket som helst. Vilken lyx att ha i frysen nu till hösten!

I morse då jag vaknat, gick jag ner till bryggan och satte mig en stund. Det är så härligt med vatten - alldeles tyst och stilla. Såg hur gammelgäddan låg och lurade i vassen, han smet då han hörde mina fotsteg på bryggan.
Ett härligt dygn på tu man hand med dottern och tillsammans med goda vänner.
Det var verkligen mysigt.
Ska ta tag i mina blåbär nu, rensa lite och frysa in dem. Fundrar över om det blir någon fotbollsträning i kväll då regnet står som spö i backen!? Jag måste erkänna, jag har lite pirr i magen inför morgondagen...
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar