torsdag 3 maj 2012

Skit under naglarna...


I love my little garden...
Ja, trädgård är väl att ta i, men vår balkong blir en oas på sommaren där det alltid finns plats för lite blommor. Alldeles lagom för en aktiv familj med 3 barn, 1 hund och där mamman och pappan jobbar 300% (känns det som ibland...).


När jag kom hem överraskades jag av att H hade köpt hem blommor. Det var precis vad jag behövde att pyssla med för att tänka på allt annat än jobb. Fram med krukor, jord och kavla upp ärmarna. Oj, vad med krukor jag samlat på mig... Jag tycker det är charmigt med patinerade krukor både med blommor i och utan, så det gör inget att inte alla blev fyllda just i kväll. Efter någon timme eller två, hade jag planterat, fixat lite, rensat förrådet och sett till att jag fått rejält skitiga händer.

Nu väntar en liten fyrbent vän på att få g ut en sista prommis.

I morgon är det ju fredag igen, härligt med kortvecka!
Kram
L



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar