fredag 27 april 2012

Målare?

Mandel - check!
Grön färg - check!
Florsocker - check!
Ja, det var allt som behövdes inhandlas för att kunna baka mer macaroner.
 De jag bakade i veckan blev supergoda och det var såååå jätteroligt att baka dem dessutom.
Så söta och lagom stora.



Vad skönt med en lång helg framför sig -jippie!
 Äntligen känner vi av lite vårvärme i luften och solen vågar titta fram, det är så välkommet.
Veckorna bara rusar fram och tänk att det snart är maj.
Det här är ju min absolut bästa tid på året, våren och sommaren. Att höra fågelkvitter, se det bruna trista gå över mot det ljust gröna på alla buskar och träd, se blommornas alla färger i rabatter och krukor samt slippa alla tjocka bylsiga kläder - det är livet och jag njuter av det.

Ibland önskar jag att jag kunde måla och överföra det jag känner inom mig... Jag inser att det finns de som bara har det och gör fantastiska verk, lyckostar. Det är klart att träning ger färdighet och det finns ju säkert kurser att gå, men jag vet inte om jag har tiden till det.
 En konstnärinna som jag fastnat för är Lisa Rinnevuo och det uttryck hon har i sina verk. Jag brukar kolla hennes blogg och inspireras av det hon visar, kolla själva.

Nya tavlor från Lisa Rinnevuo

Nu fortsätter denna sköna fredag med att inhämta mer inspiration ur nya numret av Lantliv. Sedan blir det lite middagsstök innan tv-soffan intas.

Mys, mys...
L



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar