fredag 17 februari 2012

Purjo och Lantliv...

Vilken underbar fredag - strålande sol och takdropp. På sina ställen har även snön smält bort så asfalten skymtar.
 Jag får vårfeelings!

Till middag har vi precis mumsat i oss god kyckling med purjo och mango chutney. Receptet hittade jag här och det är helt klart värt att lagas. Jag hade kycklingfiléer som jag tärnade och stekte i stället för grillad kyckling, det gick utmärkt. Mumsigt värre och nu är jag proppmätt! Det är som gjort för att bara ta det lugnt och njuta fredagsmys.
Oops, det är visst en liten lurvig fyrbent vän som vill ut på prommis....
Kan göra gott med frisk luft efter god mat (försöker se det positivt... jag har egentligen inte alls lust med det just nu!) Jag har i och för sig härlig tidning som väntar på att bli bläddrad i, Lantliv damp ner i brevlådan idag. Så först ut sedan bläddra tidning - så får det bli.

Kram
L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar