fredag 27 juli 2012

Tystnaden...

Pinned Image

God morgon!

Ännu en strålande dag framför oss med klarblå himmel, svag vind och en sol som värmer.

Några morgnar i rad nu har jag och maken tagit med oss Ludde ner till havet på prommis. Det har slutat med att vi suttit en stund och bara njutit av det stora blå, tystnaden och lugnet. Det är så vackert att jag nästan får ont i magen. Bättre start på dagen är svårt att hitta.

Idag är stugan tyst och tom, bara jag och skruttan är hemma. De övriga är på väg till Göteborg för att släppa av stora sonen och hans två härliga kompisar och sätta dem på tåget hem igen. Det har varit jättemysigt att ha dem alla här, nu följer vår stora med dem en vecka till Åland. Mitt mammahjärta saknar redan den stora...känns konstigt att inte hela familjen är samlad.

Idag blir det att hänga på vår härliga strand här i Steninge. Vi var till Skrea strand i går och det var såååå mycket folk, nästan lite för mycket för min smak. Havet höll hela +22 grader igår och jag har aldrig badat så mycket som jag gjort denna sommar. Kvällsdoppen är helt fantastiska. Det är sådana minnen vi nu lagrar inför hösten och vintern.

Önskar er alla en skön fredag och i kväll blir det OS-invigning för oss här i stugan. Nu ska strandväskan packas... Hoppas solen lyser på er oxå!

Tjing, tjing...
L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar