tisdag 10 juli 2012

Två Fröknar...

... blev dagens myspys utflykt.
Någon mil utanför Uddevalla finner man denna mysiga röda byggnad som innehåller M.A.S.S.O.R av fina saker samt ett litet café, Två Fröknar. Perfekt utflyktsmål en grå dag som denna.
Mina barn är för go´a och gick snällt med in en stund, väntade sedan utanför och upptäckte omgivningarna (...de fann bland annat en överkörd orm...usch!).
Här följer ett bildregn över en del av vad som fanns att se
Vita saker på snyggt bord...

Dessa underbara kaniner från Maileg fanns i barnhörnan.

Söta tygfjärilar...

Huset är i två våningar med härligt knarrande golv och timmerstockar i taket. På nedre plan var det matchat utifrån färg vilket medför ett visst  lugn för ögat.





En hel del kläder finns även här från bland annat Noa Noa, väskor från Ceannis och en del smycken. För den fikasugna är det en jättemysig trädgård och cafédel som erbjuder gottesaker i fin miljö.

Om jag hittade något? Så klart jag gjorde, massor egentligen.
Det blev lite smått och gått med hem i påsen...


 ...en beachväska i marinblått, örhängen, hjärtan och lite band. Med ett leende på läpparna åkte vi vidare och barnen fick sina glassar.

Tänkvärda ord på tala som fanns i den "röda" hörnan.

En supermysig utflykt och jag älskar att besöka butiker som denna.
 Tack, J, för att du tog med mig hit och du hade verkligen rätt i att jag skulle gilla den.
Nu är det Allsång som gäller.
Kram

.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar