lördag 14 juli 2012

.+ 20 & krabbrace...

 En bild säger mer än tusen ord...
Kvällsdopp i ljummen sommarkväll, + 20 grader i havet.

Hej i lördagskvällen!

Våra goda vänner kom till oss under eftermiddagen och efter middagen tog vi med oss alla barn, krabbfiskegrejer och badkläder ner till stranden. Medan barnen satt på stenarna och fiskade krabbor tog jag och pappan ett kvällsdopp. Det är häftigt att se & höra sina barn roa sig med vad havet och naturen har att erbjuda. Så skönt och fantastiskt härligt. Det hela avslutades givetvis med det traditionella krabbracet...försten i... undrar vilken krabba som kommer först ner i vattnet...?
Vi vuxna satt och njöt... här & nu i stunden - fånga ögonblicket.

Tidigare under dagen var vi in till staden en sväng. I en gränd hittade jag denna myselipys affär...



I gränden har butiken använt sig av utemiljön för fina saker och ting...
Växter, lyktor, burkar, ljus och "prylar" bildar fint ögongodis och jag fastnade för massor.


Väl inne i butiken fann jag dessa och skulle gärna se mitt morgonkaffe i en av dem...


Nej, ni det var dagens i ett litet bildregn. Jag spinner som katten och mår som bäst. Nu är det Grattis och Hurra för Kronprinsessan Victoria från Öland som går på här på tv:n.
Hoppas ni också njuter sommaren och mår bra.
Kram
L


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar