tisdag 24 juli 2012

Kristina-dagen...

Dagens namnsdag är Kristina och mina tankar och minnen är väldigt starka just denna dag. Min mormor såg alltid till att göra den väldigt speciell för mig och som oftast tillbringade jag denna dag här nere i stugan med henne och morfar. Havreflarn med grädde och färska bär blev länge en tradition, samt ett besök hos vår lokala keramiker Witt´s. Ljuva barndomsminnen...
Jag får se till att Kristinorna i vår familj bjuds på något gott och att vi får en fin sommardag.

Christina från danska Maileg.

Denna söta varelse fick komma med hem från Små Ting. En butik helt i min smak som jag brukar besöka på sommaren då vi är här nere. I går tog vi en tur till butiken, då det är total utförsäljning av allt som finns i butiken och på söndag stänger den. Hon som driver Små Ting ska enbart satsa på webförsäljningen i stället. Synd tycker jag..., men jag önskar givetvis Lycka Till.
I alla fall passade jag på att handla lite och jag vet att jag är lite crazy, men jag älskar dessa kaniner från Maileg. Skulle kunna ha hur många som helst, de är som små personligheter.


Jag önskar GRATTIS till alla Kristinor och önskar er alla en fin sommardag.

kram
L 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar