måndag 14 mars 2011

Måndagslyx...

Då var vi igång med ny vecka igen. Jag är glad över mina góa kollegor och vi pratade om att utmana oss i att vara med något lopp till våren. Blodomloppet låter bra, förena nytta med nöje är aldrig fel. Det ska helt klart undersökas!
Då jag kom hem hade nytt nummer av Lantliv kommit i brevlådan.
Uppslag från Lantliv nr. 4 2011.
Lantliv, en kopp kaffe och hembakt chokladkaka i vårsolen - det kallar jag måndagslyx! Då jag tittat igenom tidningen fick jag en väldig längt efter vår & sommar, börjar bli trött på all snö, is och slask. Hoppas det fortsätter smälta undan och att det inte blir något bakslag!

Fjärilar är något som brukar vara ett säkert vår- och sommartecken, men jag har dem året runt i hallen.

Fjärilarna har min mammas man tillverkat och finns även som rabattdekoration på armeringsjärn. Kan även sättas på husfasaden. Jag tycker dock att de passar utmärkt även inomhus.

Grabbarna i familjen är på hockey i kväll och ser sitt kära lag spela. Hoppas det går bra för laget så jag får hem dem med glada miner. Vi tjejer lagar kycklingwok till middag och myser till "familjen Annorlunda" innan vi kryper till sängs.

"Försök att fånga dagen - om framtiden vet vi ingenting"
Krameli Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar