lördag 10 december 2011

Nobel och Noblesse...

God kväll!
Har tv:n på och kollar in Nobelfesten, klänningarna och maten... Rätt maffig fest måste jag säga och det är en maffig lokal. Faktum är att jag faktiskt har suttit på middag i denna Blå hall , blivit serverad middag som kommit buren nedför trappan precis som sig bör. Har även suttit och tagit del av en avslutningscermoni där och känt en enorm stolthet över min kära make.

Idag har vi varit ute i folkvimmlet runtom i affärer, blir lite smått stressad av alla människor. Det var dock väldigt roligt att springa på en "gammal" kursare och vän från då vi pluggade.

Innan jag återgår till min saffransdeg vill jag bjuda på fantastiskt recept på goda små skapelser.


Dumlekakor

Ingredienser
2 askar Noblesse
24 st Dumlekolor
400g margarin
6 dl vetemjöl
2 dl socker
2 tsk bakpulver

48 st muffinsformar i aluminium

Gör så här
Blanda margarin, strösocker, vetemjöl och bakpulver till en smidig deg.
Ställ degen kallt i ca 30 minuter
Dela degen i ca 48 delar, rulla till bollar och tryck ner i formarna.
Dela Dumlekolorna och tryck ner 1 halv Dumle i varje boll.
Grädda mitt i ugnen ca 200 grader i ca 10 minuter.
Ta ut kakorna och lägg på Noblessen innan kakorna har svalnat så chokladen smälter.
Ställ in kakorna i kylen. När de svalnat i kylen går det bra att lägga dem i burk att förvara i frysen.
Det är bara att ta ut dem någon minut innan de ska ätas.
Lycka till!


Med huset fullt av tjejer som fnissar, pratar, spelar och ser på tv - tar vi det lite lugnt på annat sätt. Vi väntar hem ett gäng killar till kommande "El Classico" som stora junior planerat för. Ja, så kan en helt vanlig lördag se ut hos oss. Om en stund är det tolkningar av Wiehe´s låtar som vi ska se - ska du?

Tänk att det redan är 3:e advent i morgon...
Kram
L

1 kommentar: