söndag 18 december 2011

4:e advent...

I´m dreaming of a white christmas...
Vem vet det kanske är så att det blir en vit jul i alla fall - det gör ju julstämningen mer komplett.
Helgen har gått i just julens tecken med att fixa med julklappar, piffa, göra julgodis. Jag hittade recept på bountybollar som blev jättegoda och var superenkla att göra. Bjuder på receptet här i ett annat inlägg. Då jag skulle till att koka världens godaste kola och även prova göra lakritskola gick det inte enligt mina planer. Alla ingredienser hemma och redo att sätta igång inser jag att jag glömt självaste lakritsen och finner att digitala stektermometern inte fungerar. Alltså får jag ut och leta ny termometer och koka kola en annan dag!
Vad händer sedan? Jo, då vi ska plocka undan och städa till i köket går diskmaskinen sönder!!!
Attans  - det var inte det som vi önskade här hemma så här i juletider...
Det är tur vi bor i ett land där vi har friskt vatten i kranen  - då är det bara att handdiska tills problemet är löst! Jippie....NOT!

Efter dagens julshopping var det skönt att tända lite ljus, sätta på julmusik, mysa med kaffe och njuta av  favorittidningen Jeanne d´Arc Living.


Me like a LOT!
Njut av julen här och nu - om en vecka är julen nästan förbi och det laddas inför nyåret.
Här ska fixas inför sista skolveckan innan jullov.
Krameli Kram
L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar