onsdag 21 december 2011

Julspel och fiol...


Min första skolavslutning som lärare... Inte ett öga torrt, jag är hopplös, när det är stämningsfullt, barn som sjunger och vacker musik som spelas - tårarna fyller mina ögon.
Under avslutningen växlade jag dessutom mellan att vara både mamma och fröken eftersom junior var med i årets julspel som framfördes i kyrkan.
Jag säger bara WOW, vilket julspel sedan! Det är ju så här att man kan sjunga och man kan SJUNGA. Alla barn bjöd på fantastisk sång, inlevelse och ett julspel utan dess like. Till musikfröken och båda klassernas fröknar sänder jag en extra varm julkram för det dem gjort tillsammans med sina klasser! När en kollega sedan spelar ett stycke på sin fiol - ja, då var det kört, igen...
Ja, ni hör ju vilken dag jag haft - känslosam och alldeles underbar.
Nu sitter jag med en kopp kaffe, lyssnar till julmusik med Michael Bublé och är stolt över att jag har tre fantastiska barn som precis fått jullov.
Innan jag blir för sentimental är det nog dags att sätta igång med lite julpyssel här hemma - för vi har lite kvar att stå i.
Kram
L

2 kommentarer:

  1. Vilken härlig blogg jag hittade :)
    God Jul och ha en härlig helg, jag kikar in snart igen,
    Kram från Nilla

    SvaraRadera
  2. Tack! Vad roligt och känn dig välkommen.
    Önskar dig också en fin jul.
    Kram

    SvaraRadera