onsdag 2 november 2011

Zumba och höstlov...




Från och med nu kan jag titulera mig som lärare, känns spännande och roligt. Jag skrev papper idag och gjorde klart med min anställning. Jag lämnar förskolans värld och har sedan augusti klivit in i skolans värld. Det har varit en spännande resa och jag har utvecklats enormt. Visst saknar jag mina gamla kollegor, men jag har vunnit nya. Dessutom har jag ju vänskapen kvar med de kollegor som jag står närmast. Livet är till för att prova nya stigar som leder en framåt och där utvecklingsmöjligheter finns. Jag är inne på en stig som är spännande att följa och jag får hålla på med det jag är utbildad för samt dessutom ha roligt på vägen. 

Idag hade vi friskvård på schemat och jag provade på ZUMBA. Det var fantastiskt roligt och inte visste jag att det var så jobbigt och svettigt! Wow, vilken genomkörare kroppen fick och roligt att vi var så många som valde just Zumba. Blev sugen på mer av denna träningsform.Efter några givande planeringsdagar som givit många tankar går jag nu på härligt höstlov!

Familjen åker till västkusten TIDIGT imorgon bitti och det ska bli sååå skönt. Stora sonen följer dock inte med, han sover hos kompis och åker till mormor i stället. Han har styrt upp det hela och ordnat för sig och vi känner oss trygga med det. Vi hämtar upp honom på söndag på vägen hem igen. Väskorna står packade och vi är redo för några timmar i bilen...

Blev lite inspirerad av julmys och dessa två kommer inom kort göra oss sällskap i soffan. Här kan man hitta dem och massor med annat kul.




































Hoppas ni alla får en härlig helg och kan ladda lite batterier tillsammans med nära och kära. Tänk, att det fortfarande är så pass varmt och snön lyser med sin frånvaro så här års. Flera år i rad har det faktiskt varit både frost, halka, minusgrader och snö...
Nu får den ljumma hösten hålla kvar ett par dagar och vi ska njuta vid havet - västkusthavet!

Nu blir det "Halv åtta hos mig", "Bonden" och "Berg flyttar in" - sedan kommer John Blund.
Kram
L

4 kommentarer:

  1. Grattis till nya tjänsten och vad kul att du trivs! Kram Mia

    SvaraRadera
  2. Mia:
    Tack - det känns jätteroligt och det är nyttigt med utmaningar, det är utvecklande och roligt. Kul att du skrev en kommentar och att du tittade in här. Önskar dig trivsel och allt gott också.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Lärare! Vad roligt! Grattis! Kan tänka mig att det passar dig perfekt! Sköt om dig// Cicci

    SvaraRadera
  4. Cicci:
    Tack! Ja, det känns som att jag håller på med det som ligger mig varmt om hjärtat. Det är ett jätteroligt yrke som får en att förundras och upptäcka nya saker varje dag. Kram

    SvaraRadera