tisdag 22 november 2011

Mums och mys...

En grå och ruggig tisdag som denna kan behöva förgyllas med lite ljus och värme.
I helgen inhandlades små detaljer som hör advent och julen till. Massor med ljus och denna vita julstjärna fick följa med oss hem. Jag är för lite lagom med pynt och då gärna i grupp med gemensamt färgtema och så klart ljus, ljus, ljus. Något annat som får mig att komma i stämning så här till advent och jul är dofter och kryddor som hör till. Doften av nybakade peppisar eller mjuk pepparkaka - mmm...

Jag ska nu bjuda er på ett riktigt enkelt och gott recept.

Pepparkakskladdkaka

100 g smält smör/margarin
2 ägg
3 dl. socker
1 pkt/påse pepparkakskryddor
1 ½ dl. vetemjöl
½ tsk. bakpulver

Vispa ägg och socker pösigt. Blanda i övriga ingredienser.
Häll smeten i smord och bröad form ca. 25 cm diameter.
Grädda mitt i ugnen, 200 grader i ca. 15 minuter.
Låt svalna.
Pudra över florsocker och servera med vaniljglass.


Min tisdag har varit fullspäckad med innehåll av olika slag. Det har varit allt från intressant föreläsning, träning och föräldrarmöte. Börjar bli suddigt i ögonen..., kanske ett tecken på att natti, natti behövs.
Tänk att det redan är onsdag i morgon!
Kram
L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar