tisdag 8 november 2011

Energikick...


Efter några dagars ledighet och fylld med energi - inser jag nu att tisdagen redan börjar gå mot sitt slut. Hur är det möjligt?! Vi hade några underbara dagar nere vid havet och det ni ser på bilden fick följa med oss hem.
Har varit ute och samlat på mig steg... Det var lite småkyligt, men skönt och huvudets alla tankar får stå tillbaka.
Vi har hälsoombud på mitt jobb som dragit igång en hälsokampanj där vi som anmält oss blivit indelade i lag. Tillsammans ska vi samla ihop så många steg vi kan och redovisa då november är slut. Självklart har jag tillsammans med mitt lag fått för oss att vi ska vinna!!! Så nu motionerar vi så det står härliga till - det är inte så dumt och bra mår man också.


Något som är välgörande för kropp, själ och smaklökar är denna fantastiskt goda gelé. Rosmarin och timjan är smakerna och till grillad fläskfilé, lax eller ugnsbakad potatis och morötter blir det en succé! Vi ser till att köpa med oss den hem från Särdals kvarn som ligger några kilometer från vår stuga. Det är en gammal väderkvarn med tillhörande byggnader och magasin som gjorts om till bland annat café, konstutställning och mysig handelsbod. I handelsboden finns lokalproducerade produkter som marmelad, gelé, saft och sylt. Alla lika goda!

Jag är barnsligt förtjust i doften av kanel och andra juliga kryddor. Då jag såg denna rengöringsspray "christmas clean" Orange & Cinnamon från Isabella Smith, kunde jag inte låta bli. Den inte bara luktar juligt gott, den får gärna stå framme och se fin ut också när det ska julstökas i mitt kök.

Kom ihåg att Du är speciell för att just Du är Du!
Kram
L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar