tisdag 14 augusti 2012

Sommarminnen...


...i sommarkvällen.
Jag vill inte att sommaren ska ta slut, det har gått så fort. En vecka har jag hunnit jobba och även om det är skönt att komma tillbaka till rutiner och allt det där - så längtar jag redan till nästa sommar.
Det jag saknar absolut mest är närheten till och ljudet från H.A.V.E.T - det är något magiskt med det. Svårt att beskriva i ord, men kanske jag kan förmedla i bilder..



Denna sommar har varit fantastisk på alla sätt och vis, jag har badat som aldrig förr, träffat kära och goa vänner, läst böcker, skrattat med familjen på Liseberg, ätit massor med god mat, bakat smarrigheter, pysslat, tränat, varit tillsammans med familjen... Ja, listan kan göras lång.
Att få ladda batterierna i en miljö som betyder så mycket för mig och som samtidigt ger perspektiv på vardagen blir rofyllt.
Rofyllt är också att stoppa fötterna i mjuk, varm sand...

Allt detta bär jag med värme och glädje inom mig - det kommer hjälpa mig genom hösten och vintern. Nu laddar jag med ljus att kunna tända då mörkret kommer om kvällen.
I morgon är sista lediga dagen för barnen innan skolan börjar igen. Stora sonen kör i gång på måndag och då är hela familjen på språng igen med skola, jobb, aktiviteter.
Detta var mina sommartankar och glada minnen, jag antar att ni också haft en fin och skön sommar där energi och batterier laddats på bästa sätt :).

I kväll ser vi på avslutningen av Allsången - gör ni?

Detta soliga collage från Steninge avslutar detta inlägg.
Jag hoppas jag inspirerat några att ta sig till Bätkusten nästa sommar - där är gudagott att vara!

Kram
L







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar