lördag 18 augusti 2012

Inspiration...

Vaknade till en lördag då vi inte hade något alls på schemat. Jag måste nog allt erkänna att jag känt mig trött hela dagen och orsaken till det är att jag var på fest i går kväll. En fest med många glada och varma skratt samt knasiga upptåg. Det var en kombinerad personal- och 60-årsfest. Ja, jag kom hem i hyfsad tid, men så klart blev det något senare...
Efter frukost satte vi oss i bilen och maken hade en plan för dagen...?
Vad skönt att han hade en plan, jag var nog mest trött och tom på förslag - det är så skönt att vi kompletterar varandra så bra...!
Mot el Tockholmo!
Vi strosade runt i huvudstaden och besökte butiker som både passade junior & skruttan samt mamman & pappan. Jag har inte riktigt tagit in att hösten är i antågande, men i butikerna syns det väldigt tydligt. Kanske bra att börja vänja mig vid tanken.
En butik som alltid gör mig lika glad är BRUKA med dess härliga keramik i alla klara färger.

Kolla in faten & hjärtskålarna...

LOVE-muggarna finns även som skålar - i rosa...

Wow...

Vill ha!


Höstglädje!

Hur sugen blir man inte på att ha massor av fat, skålar, tallrikar, muggar och textil?
Jag kan ju erkänna att jag fick skaplig beslutsångest i affären...
Det hela resulterade i att jag kom ut tomhänt, men med massor av tankar ....kanske de kopparna och de skålarna, i rosa eller vitt - kanske lila vore snyggt...  
Det blir nog så att jag tar en tripp till Stockholm snart igen!

Nu har jag även suttit och letat inspiration på nätet. Ett märke som jag är väldigt förtjust i är danska Greengate. Deras höst- och vinterkatalog finns att bläddra i här. Mycket som jag gillar! Önskar komplettera med några fler lattemuggar med prickar, tror att de i rosa funkar för mig.

I morgon har vi fotboll och sedan är det söndagkväll och vips är helgen slut.
 För min del blir det läggdags tidigt i kväll eller så somnar jag i soffan...zzz....zzzz....
Ha en fin kväll.
kram
L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar