lördag 24 september 2011

Silence...

Sköna lördag!
Här råder total tystnad - endast jag och Ludde är hemma! Det känns underligt, men ack så skönt. Maken jobbar, alla barn är hos kompisar och här är bara jag. Ingen radio, ingen TV, inget tjat, ingen telefon - så skönt att vila sina öron. Det är klart att jag gillar när det är liv och rörelse i familjen här hemma, det är bara det att det kan bli så mycket av den varan när vi är huset fullt. Jag älskar så klart mina barn och min familj över allt annat, men lite egenlyx skadar inte då & då.

Tavlan finns här.
Jag har bakat bullar och nu står en potatisgratäng i ugnen, som är en del av middagen. Ska njuta lugnet så länge det råder, när man minst anar det rasslar det väl till i dörren och så är hemmet fullt av liv igen.
Dags att grädda lite bullar och tända lite ljus.
Tjingeling
L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar