tisdag 4 september 2012

Hjärtan & pasteller...

Pinned Image
Dagens tänkvärda...
 
Hej på er!
 
Jag är sååå förkyld och snuvig, eller rättare sagt jag är snuvig och däppt i däsan - hoppas just nu på att det inte blir mer än så. Jag orkar och vill inte bli sjuk, har inte tid med det - det är väl för tur att jag ändå känner mig ganska pigg.
 
Söndagens besök till Stockholm blev riktigt lyckat med lagom mix av shopping, muséum, god lunch och mycket gå, gå, gå... Utställningen "Hemslöjden 100 år" som visades på Liljevalchs var verkligen helt fantastisk.
Stort tovat yllehjärta med vantar som håller om från varsitt håll och tänkvärd text.
Vi gick ut därifrån och var snurriga av intryck, WOW. Med tanke på att det var utställningens sista dag förstår jag mängden av besökande och jag är glad att vi tog oss dit.
 
Vi strosade runt bland butiker och på en liten gata var jag bara tvungen att stanna till, titta och till slut gå in i den sötaste lilla butik/konditori jag sett. Helt i min smak!
 

 
Det var mysig fransk musik på och massor med ögongodis...
Jag blev inspirerad att baka egna macarones i massor av härliga färger och goda smaker...
 
 
Ladurée heter butiken och finns även här.
Tack, mamsen och skruttan för en härlig dag - det här gör jag gärna om.
 
Här räknas det matteläxa och jag ska snart krypa ner i soffan och mysa lite framför tv:n.
Snörvel, snörvel...
Hoppas ni mår bra och klarat er från sjukdomar och förkylningar.
Kram
L
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar